maandag 19 maart 2012

't Is altijd lente...

.. in de ogen van de BIOLOGISCHE tandarts assistente...

Zelfs op gebied van gebitsverzorging kun je aan biologisch doen. Ik wist het ook niet eerder, totdat ik een half jaar geleden een artikel in een oude Happinez las over de NVBT: Nederlandse Vereniging tot bevordering van de Bio-energetisch Tandheelkunde. Of heel kort de club van biologische tandartsen. Ik was meteen verkocht, en ik weet niet precies waarom.

Ik had al niet meer zoveel vertrouwen in mijn eigen conventionele tandarts. Ik voelde een wortelkanaalbehandelingetje aankomen aan een kies waar zeker geen gat in zat (daar had ie foto's van gemaakt) maar die wel mega gevoelig was. Daarbij, ik weet het niet, gevoel hoef je niet te beargumenteren, toch? Het vertrouwen was weg. 

Ik ging gelijk op zoek naar de dichts bijzijnde tandarts aangesloten bij de NVBT. Kerkdriel... dikke 50 km. Maar ach, hoe vaak ga je nu eenmaal naar de tandarts? Eind vorig jaar had ik mijn eerste controle afspraak en intake. Inmiddels ben ik 3 Mindlink therapieën verder en 2 amalgaanvullingen lichter. 

Wat doen ze nu eigenlijk?

Ze behandelen je op holistische wijze. In mijn geval betekende dit: 
Die kies die zo gevoelig was, was gevoelig doordat ik 's nacht mijn kiezen op elkaar klem (niet knarsen, maar klemmen). Daardoor had deze nogal veel te verduren en was behoorlijk verzwakt. Omdat ze kijken naar je lichaam en geest in zijn algeheel, testen ze door middel van kinesiologie en een programma dat Mindlink heet (afkomstig uit Duitsland) waar het vandaan komt dat ik zo klem. Het blijkt 100% van mijn emoties af te komen en daarvoor krijg je homeopatische middelen om de trauma's die vast zitten in je fysieke lichaam te verwerken. 

Inmiddels is het kaakklemmen al voor de helft verminderd. Dat merk ik ook aan die kies die minder gevoelig is, mijn kaak die 's ochtends minder knakt en mijn handen die minder pijn doen (want buiten dat kaakklemmen, maak ik ook krampachtige vuistjes van mijn handen). 

Dus buiten mijn gebit, wordt er ook andere "troep" geruimd! Waar ik heel erg blij mee ben. Mindlink helpt mee om emotionele problematiek een plekje te geven zodat je er fysiek geen last meer van hebt. De sessies zijn erg prettig en ik heb veel vertrouwen in mijn therapeute. 

Inmiddels is vandaag ook mijn amalgaan verwijderd. Hiervoor heb ik vooraf eerst moeten ontgiften van zware metalen, omdat anders mijn lijf een te zware opdonder zou krijgen van de metalen die door het uitboren van de oude vulling vrij komen. Dat ontgiften deed ik met behulp van supplementen en spa blauw. 

Overigens worden alle tandartshandelingen, indien voldoende verzekerd, vergoed. De therapie betaal ik zelf, maar dat is geen rib uit mijn lijf, en bovendien is mijn mentale, fysieke en energieke gezondheid mee heel veel waard!

Het is nog een beetje gevoelig van het uitboren, maar ik lach weer...omdat het tenslotte lente is! 

3 opmerkingen:

  1. Wil meer weten!!! Bedankt voor de tip! Ik heb vier van die zenuwbehandelingen ondergaan maar las pasgeleden dat 97 procent van alle mensen met kanker, een zenuwbehandeling kreeg? En de tandarts die ze deed, was niet echt nauwkeurig want mijn pa en ma zijn naar een kaakchirurg geweest om het recht te laten zetten toen die man eenmaal was overleden.

    Super voor jou zo. Bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat klint echt heel interessant! Ik ga kijken waar de dichtsbijzijnde is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goh, daar had ik nog nooit van gehoord! Zeker het uitzoeken waard, want ik ben zeer ontevreden met mijn huidige tandarts. Zeven maanden geleden twee dure inlays in mijn kiezen laten zetten, en ik kan nu nog steeds niet aan die kant van mijn mond eten. Eet nu dus alles met links, waardoor daar een stuk van de kies geknapt is door die overbelasting. Mijn tandarts zou ook daar een inlay inknallen, maar ik ben best benieuwd wat een holistisch tandarts zou doen. Kaakklemmen 's nachts doe ik trouwens ook!

    BeantwoordenVerwijderen