donderdag 29 februari 2024

Villa, Volvo, Vovve

Onze Zweedse villa op kerstochtend, na onze eerste nacht hier

Villa, Volvo, Vovve



Dat is Zweeds voor villa, Volvo, hondje. Zo ziet mijn leven er nu uit: we wonen in een rode, houten villa in het midden van Zweden. We rijden een Volvo. En vijf weken geleden kochten we een hond. Villa, Volvo, Vovve is het Zweedse equivalent van 'huisje, boompje, beestje'. Het is niet meer 'ik', maar wij. Ik, mijn man en mijn kind. Kei burgerlijk, maar heerlijk.    



Hoewel ik allang niet meer de behoefte voel om mijn leven en mijn gedachtes op internet ten toon te stellen en ook niet graag meer een ander inspireer, heb ik wel de behoefte om een klein stukje wereld voor mezelf te hebben. Een stukje tijd en ruimte dat door niemand wordt beheerst, waar het niet 'wij' is, maar gewoon ik. Waar ik niet mama, partner of vrouwtje ben, maar Irene. Dus misschien ga ik deze blog wel weer nieuw leven inblazen, hier vanuit onze Zweedse villa, terwijl de Volvo wacht op zijn nieuwe Zweedse kentekenplaten en de hond ligt te pitten. 

En mocht er nu iemand zijn die met smacht zit te wachten op die ene gouden emigratietip, die must-do voordat je je spullen pakt; wie weet neem ik die onderweg wel even mee. Je hoeft het (tand)wiel van de bureaucratische molen hier in Zweden natuurlijk niet opnieuw uit te vinden. 


3 opmerkingen:

  1. leuk Irene, ga ik je volgen, grtj's Ricky

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hans van ge weet wel29 februari 2024 om 17:29

    Kom maar door Ireentjuuuh, wel een gemis qua sfeer hiero

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kei leuk. Doe de groeten aan Woen.

    BeantwoordenVerwijderen