dinsdag 10 januari 2012

Dankbaarheids-update!

Yes! Dag 9 zit er op.

Tot op heden heb ik braaf elke ochtend en elke avond mijn januari experiment uitgevoerd: 5 minuten lang op schrijven waarvoor ik dankbaar ben. Een greep uit mijn notities:
- Ik ben dankbaar voor de gezellige avond en de goeie klim
- Ik ben dankbaar voor de fijne dag met het lekkere ijsje
- Ik ben dankbaar voor de zon die schijnt, zodat ik kan gaan hardlopen
- Ik ben dankbaar voor  mijn vrije dag...

Etcetera.

Het is machtig om je bewust te zijn voor de dingen die gaan gebeuren die dag of zijn gebeurd. Buiten dat ik dankbaar ben voor de gekste dingen, sta ik ook stil bij de dag: wat ga ik vandaag allemaal doen en wat heb ik allemaal gedaan? Wat ging er goed? Wat kan er beter? Door je aandacht te houden bij deze dingen, leef en slaap je meer bezield. Het werkt als een soort van meditatie, zonder daarbij op een kussentje te hoeven zitten.

Waar ik overigens ook mee begonnen ben: elke dag 1,5 liter spa blauw drinken! Ik ben namelijk aan het ontgiften en daarbij moet ik heel veel drinken. Als ik dat niet doe, krijg ik jeuk. Dat had ik al ondervonden. :)
Nou is water drinken natuurlijk erg goed voor je gezondheid, maar ik kon de discipline nooit opbrengen. Nu ik zie dat mijn huid er beter van wordt en ik me heel erg vitaal voel, ga ik er zeker mee door! Eigenlijk heb ik dus twee experimenten tegelijk lopen nu.

Heb jij ook al nagedacht over een 30-dagen experiment?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten