donderdag 15 december 2011

Goede voornemens voor het jaar waarin ik 30 word!

Juist. Ik word er al jaren voor gewaarschuwd, sinds ik de 25 gepasseerd ben. Maar 30 worden is helemaal niet zo erg hoor, als je je leven in handen hebt!

Het is bijna 2012 en daar denk ik dan weer meer over na. Wat kon beter? Wat ging goed? Welke goals of dingen van mijn verlanglijstje wil ik dit jaar afvinken? Waar ga ik aan werken?
Op zich ben ik niet zo'n goede voornemens-fan; je kunt namelijk elke seconde van de dag je leven veranderen. Het eind van het jaar is zeker wel een goed moment om de balans op te maken.
En als het je helpt om iets dat je graag wilt te verwezenlijken, waarom dan niet beginnen per 1-1-2012?

Afgelopen maanden liep mijn motortje stationair. Omstandigheden zorgden hiervoor, maar ook het normale leven: Terugkomen in een land als Nederland na een chaotische trip in India en meedraaien met de maatschappij. Tijd om 't gaspedaal in te trappen en te schakelen!

Er zijn een aantal kleine dingen waar ik mee wil beginnen (niet perse per 1-1 overigens, maar ik heb het nu eenmaal druk tot en met de kerst):
- Ik ga, met ingang van vandaag, mijn skateboard weer gebruiken. Als is het maar om naar de winkel te rollen. Waarom weet ik niet precies, maar ik vind het gewoon een coole uitvinding en leuk om te doen.
- ik wil een begin maken met het uitdunnen van mijn bezittingen in januari. En eigenlijk wil ik rond mijn 30ste weinig over hebben! Scheelt jullie weer verjaardagscadeautjes.
- ik wil verhuizen. Of eigenlijk wil ik mijn huidige huis opzeggen. Het is tijd om te gaan. Kan aan het einde van het jaar zijn hoor, als ik alles wat meer van de rit heb (in plaats van op de rit ;) )
- ik wil 100% gelukkig zijn in mijn eentje. Ja, soms mis ik genegenheid en intimiteit, maar ik heb mezelf beloofd nooit concessies te doen op dit vlak. 

Veranderen doe je in kleine stapjes!

In maart dit jaar maakte ik al de beslissing om niet meer fulltime te gaan werken en om niet meer op kantoor te gaan zitten. Ik doe werk dat ik leuk vind en waar ik geen stress van krijg. Ook al verdient het veel minder dan ik ooit heb verdiend. Ik heb ook besloten om een leven te leiden geheel in lijn met mijn normen en waarden. Eerlijkheid is geboden, want hoe gemakkelijk bezwijk ik weer onder sociale druk waardoor ik de touwtjes laat vieren? Door continue jezelf de vraag te stellen of hetgeen waar je mee bezig bent, bijdraagt aan een leven zoals je wilt leiden, blijf je eerlijk. 
Ik ontdekte dat hoe minder complex mijn leven is, hoe gelukkiger ik word. Dus dat wil ik gaan doortrekken tot in het extreme. Gewoon als experiment, omdat ik wil weten wat belangrijk is in het leven door te weten hoe het is om niets (of in ieder geval een rugzak vol spullen) te bezitten. 
In de toekomst wil ik rond kunnen komen zonder voor een baas te hoeven werken.


Ben jij 100% tevreden met je leven zoals het nu is?
Ja? Chapeaux!
Nee? Wat zou je willen veranderen? Wat ga je er aan doen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten